De toerismevisie van Groningen

zeearendAls er dan toch iets boven Groningen gaat, laat het dan een zeearend zijn, zo konden we in de toerismevisie van dit College lezen. En de zeearend nam u mee op reis. Stelt u zich eens voor, het is drie jaar later en u bent diezelfde zeearend en u slaat nogmaals uw majestueuze vleugels uit en vliegt vanaf het Lauwersmeergebied in zuidoostelijke richting.

De ‘P’ van Propaganda

De politiek in de provincie Groningen blijft - tegen beter weten in- geloven in windmolens als een belangrijke optie voor het verminderen van de aardgaswinning. Ook de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is van groene en linkse signatuur want de NPO maakt de kijkers wijs dat windenergie een alternatief is voor fossiele brandstoffen.

Afscheid van een PvdA-Commissaris

cdkafscheidMax van den Berg nam onlangs afscheid als Commissaris van de Koning (CdK). De CdK kreeg eervol en ‘functioneel leeftijdsontslag’. PvdA-minister Plasterk kwam de CdK vertellen dat de Koning hem had benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau en PvdA burgemeester van de stad Groningen Den Oudsten benoemde scheidend CdK tot ereburger van de stad Groningen.

Met toespraken van respectievelijk Statenlid Visser (PvdA), burgemeester den Oudsten (PvdA), minister Plasterk (PvdA) en CdK Van den Berg (PvdA) kon er tijdens deze bijzondere Statenvergadering dan ook worden gesproken van een heus PvdA-feestje. Een feestje overigens waar ondergetekende zich met zijn fractie welkom voelde omdat er in de Staten van Groningen collegiaal met elkaar wordt omgegaan.

De patriottische lente komt eraan

Overal in Europa staan euro sceptische partijen die de onverantwoorde massa-immigratie afwijzen, op grote winst. Ook het kamp van de NEE-stemmers, bij het komende referendum op 6 april over de EU expansie, groeit. De gevestigde orde van politiek correcten reageert hierop niet met inhoudelijke argumenten maar met ordinair beledigen en moddergooien. Partijen als de PVV en de Duitse AfD (Alternative für Deutschland) worden in de mainstream media door politiek correcte en zelfingenomen acteurs, cabaretiers, BN’ers en quasi deskundigen op de hak genomen.

NEE, NEE, NEE EN MINDER, MINDER, MINDER

Het EU referendum van 6 april aanstaande nadert met rasse schreden. Het straatarme en corrupte Oekraïne wil zich graag aansluiten bij de EU. Het associatieverdrag van de EU met de Oekraïne is een eerste aanzet daartoe. Het land zal uiteindelijk ten volle meeprofiteren van de vele miljarden die in de regel door Brussel worden uitgedeeld. En Oekraïners kunnen dan vrij reizen naar elk land in de Europese Unie, op zoek naar een beter leven. Steeds meer Nederlanders zien de onophoudelijke stroom van nieuwkomers echter niet meer zitten, omdat het leidt tot achteruitgang van toekomstperspectief en van welvaart.

Kroniek van een aangekondigd fiasco

De bouw van het Groninger Forum wordt hervat. De bouw heeft stilgelegen omdat het gebouw aardbevingsbestendig moest worden gemaakt. Opvallend snel kwam de NAM over de brug met 68 miljoen euro om een doorstart mogelijk te maken. Burgers met aardbevingsschade worden heel anders behandeld.

Nee tegen een lege portemonnee

LegebeursDit jaar komen bijna 100.000 nieuwe asielzoekers met voornamelijk economische motieven naar Nederland. Door ‘gezinshereniging’ kan dat aantal zelfs oplopen tot meer dan 200.000 nieuwkomers. Dat is een stad zo groot als Groningen. In het kleine overbevolkte Nederland met 17 miljoen inwoners, hebben al die nieuwkomers recht op een gratis huis, gratis zorg, gratis onderwijs, gratis levensonderhoud, en dat is niet meer op te brengen. Iedereen in Nederland moet fors inleveren waardoor veel Nederlanders de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen.

De grens is bereikt!

Zweden heeft weer grenscontroles ingevoerd omdat het land de grote toestroom van asielzoekers niet meer aankan. Volgens de Zweedse politie hebben criminele bendes en ‘religieus’ extremisme Zweden op de rand van de afgrond gebracht. In Nederland blijft de politiek wel vasthouden aan het open grenzen beleid. En in de provincie Groningen wordt de omgevingsverordening zelfs aangepast om overal in de provincie opvang van asielzoekers mogelijk te maken omdat daar een zwaarwegend maatschappelijk belang mee gediend zou zijn. Niet alleen de situatie in Zweden maar ook in Duitsland (Keulen) en in Nederland heeft aangetoond dat met de opvang van asielzoekers geen enkel maatschappelijk belang is gediend maar dat de ongebreidelde opvang van asielzoekers de samenleving zelfs ontwricht. Het is een kwestie van tijd dat men dat in Groningen ook in gaat zien.

Gutmenschen

Gutmenschen en antifascisten

Zich ‘antifascist’ noemende linkse ‘wereldverbeteraars’ blijken in de praktijk maar al te vaak agressieve en gevaarlijke individuen te zijn die een andere mening niet dulden. Zo wordt Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid) al 10 jaar lang met de dood bedreigd of dood gewenst. De aan de SP gelieerde activisten van de ‘Anti Fascistische Aktie’ (AFA) en linkse politici zoals de heren Groot Wassink (Groen Links), den Hertog (PvdA) en Kort (SP) komen in de regel weg met dergelijke bedreigingen.

Het zal de politiek een zorg zijn!

Vorige week werd bekend dat in Katwijk asielzoekers mogen wonen in een verpleeghuis om te worden opgeleid als verpleger/verzorger met baangarantie. En dat terwijl steeds meer ouderen uit verzorgingshuizen en verpleeghuizen worden geweerd, en duizenden Nederlandse verzorgenden onlangs hun baan hebben verloren.

WOISTJAWELJAA - EXTRA

'CEAUSESCU' MOMENTEN

Door een verkeerde instelling is de nieuwsbrief van week 3 per abuis niet verzonden. Deze ontvangt u nu als extraatje. Onze excuses voor het ongemak!

In 1989 keerde het Roemeense volk zich plotseling en -voor dictator Nicolae Ceauşescu en zijn communistische medestanders- geheel onverwacht, tegen het beleid van list, bedrog en onderdrukking. Deze heerser en zijn gevolg, leefden in weelde, en hadden geen boodschap aan het volk dat steeds meer moest afzien.