Gastcolumn - Atlantis van het noorden, oftewel: u kunt er in zakken

Onlangs waren wij met een kleine delegatie op bezoek bij een Groningse heer. Hij had alle partijen uitgenodigd, maar alleen PVV Groningen gaf er gehoor aan. Dat is op zich al een schande, want de politiek is er immers voor het volk, en niet andersom. Er zijn kennelijk partijen die zich graag profileren met hun mooie ideeën, daar ook voor betaald worden, maar niet thuis geven wanneer de burger een probleem komt melden.

Gastcolumn - Discriminatie van ouderen op de arbeidsmarkt

Abeelding ouderenWat is er aan de hand in Nederland?! Er wordt zo gemakkelijk gezegd: discrimineren mag niet! Maar het blijkt de normaalste zaak van de wereld, want het gebeurt elke dag. Alleen wanneer Wilders bepaalde uitspraken doet zoals “ minder minder” wordt er een heel drama gemaakt mede door de linkse media en worden mensen opgeroepen om in opstand te komen en aangifte te doen. Want een groep wordt gediscrimineerd. Hebben deze mensen niets beters te doen? Wat mij betreft wel...

'Plat-rechts' Elsevier opent mislukte aanval op-'dom rechts'

fileIn het laatste nummer van Elsevier (van 17/24/31 december 2016 – 3 weken voor de prijs van één, ja, je krijgt wel waar voor je geld bij Elsevier, vooral als je een abonnement hebt!) gaat de doorgaans toch wel bedachtzame columnist Gerry van der List helemaal los tegen de ‘armen van geest’ en dan vooral tegen het ‘dom-rechtse type’ Joost Niemöller.

Van Kesteren waarschijnlijk toch in Haagse politiek - Artikel Dagblad van het Noorden

Ton van Kesteren foto DvhN

Het Groningse Statenlid Ton van Kesteren staat niet op de lijst van de PVV voor de Tweede Kamer, maar komt waarschijnlijk toch in de Haagse politiek terecht. Dat gebeurt als vier Eerste Kamerleden van de PVV die hoog op de kandidatenlijst van de PVV staan, na de verkiezingen in maart doorstromen naar de Tweede Kamer.

WOISTJAWELJAA - Zondebokpolitiek van Asschers PvdA

Woistjaweljaaa1

In een paginagroot interview in het DvhN van 17 december jl. zet de nieuwbakken politiek leider Lodewijk Asscher van de PvdA Geert Wilders weg als de grote zondebok voor de problemen in ons land. Asscher spreekt zichzelf voortdurend tegen. Asscher wil af van het gehakketak maar tegelijkertijd hakt hij alleen maar in op Geert Wilders.

Het gelijk van de PVV in het aardbevingsdossier

scheurencolumnDe SP wil het Staatstoezicht op de Mijnen (de SodM) onderbrengen bij een ander ministerie. Grote woorden en strijdbare taal maar wat lost dit op voor gedupeerde Groningers? In het aardbevingsdossier acteren politieke partijen in de regel voor de bühne en steunt men geen goede voorstellen van met name de PVV, zowel in de Proviciale Staten als wel in de Tweede Kamer.

In Nederland gaat het er niet om wat je zegt maar wie het zegt

protestwildersHet gaat er in ons land niet om wat je zegt maar vooral om wie het zegt. Uitspraken van met name PVV’ers worden bij voorkeur gecriminaliseerd of afgedaan als xenofoob of racistisch. Daarmee wordt het inhoudelijke debat bewust uit de weg gegaan.

Uit de kast of er weer in?

LBGT

De PvdA heeft onlangs een motie vreemd aan de orde van de dag ingediend. Deze motie met als werktitel “Provincie Groningen uit de kast” vraagt aandacht voor de positie van LHBT-ers in onze provincie.

De toekomst van RTV Noord

De regionale omroepen, waaronder RTV Noord, vrezen de bezuinigingen op hun budget. De regionale omroepen vallen nu niet meer onder de provincies maar onder het Rijk. De onderhandelingen over de samenwerking met andere regionale omroepen zijn mislukt. Hierdoor moet RTV Noord het komende jaar ruim 1 miljoen euro bezuinigen.

Persbericht: PVV wil 100 miljoen voor opkoopregeling

IMG 1642De Statenfractie van de PVV pleit voor een ruimere opkoopregeling dan de 10 miljoen, die nu bij wijze van proef beschikbaar was. Middels een enquête heeft de Rijksuniversiteit Groningen geconcludeerd dat het woongenot van een grote groep huiseigenaren en de waarde van hun huizen in het aardbevingsgebied onder zware druk staat.

Het is ook nooit goed of het deugt niet

Gastcolumn

Afgelopen week ontstond ophef rond etnisch profileren nadat de Zwolse politie een of andere rapper staande had gehouden, omdat zijn dure auto argwaan wekte. Nou moe, ben je een rapper, en ga je geheel voor het imago van ‘criminele pooier met een dikke bak’, en dan niet blij zijn als het gelukt is. Het is ook nooit goed.

De omgevingsvisie 2016 - 2020: Landbouw op slot, provincie vol met windmolens

Voorzitter, er zijn veel zaken die wij graag anders willen zien in deze omgevingsvisie, zoveel dat we deze voordracht beter helemaal kunnen herschrijven.

Omgeving