Column

Gastcolumn: Proces Geert Wilders.

Wederom heeft de rechter de heer Wilders een boete opgelegd van 5000 euro voor het stellen van een vraag. Er wordt nu al vijf jaar geprocedeerd, omdat het publiek ‘minder, minder, minder’ scandeerde op de vraag of wij meer of minder Marokkanen willen. En dat zou dan demoniserend en discriminerend zijn voor een ‘ras’. Daarnaast zijn er mensen die de heer Wilders dood wensen, zonder dat zij daar strafrechtelijk voor vervolgd worden. Prominente Nederlanders, waaronder oud-commissaris Joop van Riessen van de politie Amsterdam, komen er zelfs voortdurend mee weg.

Klimaatgekte

Column plaatje 1Mij en inmiddels vele anderen, waaronder ook columnisten van gerenommeerde kranten, vragen zich af waarom in Nederland een bomenkapgekte lijkt te zijn losgebarsten. In heel het land worden er jaarlijks tienduizenden bomen gekapt, ook monumentale bomen die gezond zijn ontkomen niet aan deze idiotie. Prachtige bomenlanen in de provincies worden opgeofferd, iedereen kent er vast wel een, waar je in de zomer onder een prachtig gesloten bladerdak rijdt.

Zorg - Het zorgenkindje van Nederland - Gastencolumn

Groen Links kamerlid Corrine Ellemeet vind dat wij aan de geriater moeten vragen of de operatie of behandeling nog wel nut heeft als je 70 jaar of ouder bent. Dit valt totaal niet te rijmen met de steeds hoger wordende AOW leeftijd.

Bijeenkomst: Democratie onder Vuur met Martin Bosma (22 Februari)

Beste sympathisant,

Op 20 maart vinden de Provinciale Statenverkiezingen plaats. Wij hebben ons als Groninger Statenfractie de afgelopen vier jaren keihard ingezet voor uw belangen, maar wij zijn nog lang niet klaar. Om een goede campagne te kunnen voeren hebben wij uw hulp nodig! Ook willen wij u graag laten zien waar wij voor staan.

TER-APEL , ASIELDORP in het mooie Westerwolde

TER APELSinds November 1995 is er in Ter Apel een verwijder-AZC gevestigd, die in 2010 is veranderd in het grootste aanmeld en vertrek centrum van Nederland. Waar men begon met een capaciteit van 300 plaatsen in 1996, zijn er nu maar liefst 2000 opvangplaatsen.

Gastcolumn: Baantjescarrousel

Er wordt in de noordelijke regio een luchtkasteel gebouwd, één met een sterk fundament voor het politiek geëngageerde netwerk, maar een kaartenhuis voor de samenleving. Bestuurders in deze regio gaan voor andere belangen dan die van de samenleving, namelijk voor hun eigen privileges. Wie denkt dat hij of zij in deze regio, met een goed CV, veel ervaring en/of een universitaire opleiding, verzekerd is van een baan, komt slechts bedrogen uit. En dat komt niet doordat er geen werk is.

Van het gas af? Niet voor mij !!! - Gastcolumn

Groningen van het gas af column Fenna

Groningen, de stad die in Nederland het eerst van het gas af wil. Als het aan de politiek ligt. Overal om mij heen worden huurwoningen en flats gerenoveerd en van het gas gehaald. Verscheidene bewoners van deze huizen die voorheen enthousiast waren, hebben nu enorme spijt, zeker nadat zij de eindafrekening van gas en licht hebben gekregen.

De gobalwarming idioterie - Gastcolumn

Aardbol
In een artikel van de Telegraaf op 9 april 2018, las ik het volgende absurde bericht. BLOKKEREN ZONLICHT UITGESTELD. Onderzoekers van de Harvard University wilden in de staat Arizona een ballon oplaten met een kilo van een niet nader genoemde speciale stof die zou worden verspreid in de stratosfeer om zodoende zonnestralen te blokkeren waardoor de opwarming van de aarde kon worden tegengegaan.

Gastcolumn - Zorgkosten en de zieligheidsindustrie

Men heeft nu dé oplossing voor de hoge zorgkosten “gevonden” het betreft een kleine groep van maar slechte 1% van de Nederlanders die het zorgbudget samen met de ouderen opsoupeert. Deze twee groepen zijn volgens onze overheid schuldig aan de hoge zorgkosten. Daarentegen word er met geen woord gerept over de kosten die asielzoekers maken die vele malen hoger liggen. Maar het is niet politiek correct om met de vinger naar deze mensen te wijzen.

Gastcolumn - Orgaan donatie, het horror paradepaardje van D66

D66 kwam eerst al met het voorstel van voltooid leven en nu heeft deze partij ook nog eens hun zin gekregen met in mijn ogen het grootste horrorscenario, de wet op de orgaandonatie. Zijn deze beide zaken misschien met elkaar verweven?

Duurzaamheidsbeleid blijkt duurzame achterlijkheid

In de Statenvergadering van woensdag 13 december 2017 werd gesproken over het al dan niet verlenen van een vergunning aan de kolencentrale van RWE in de Eemshaven om biomassa bij te stoken. RWE probeert over te komen als een groen en duurzaam energiebedrijf, maar de werkelijke reden voor RWE van deze bijstook is dat het bedrijf vele honderden miljoenen euro’s aan subsidie tegemoet kan zien.

Commotie rond een regenboogmotie

In 2007 publiceerde de linkse publicist Carel Brendel een boek met de veelzeggende titel 'Het verraad van links'. Daarin sprak hij zijn verwondering en afschuw uit over onder andere het feit dat linkse politici zodra het over de islam gaat hun oude idealen met betrekking tot de emancipatie van homo's, vrouwen en Joden compleet vergeten lijken te zijn. De oude verlichtingsidealen zijn als het over de islam gaat opeens niet meer van toepassing.

TAHARRUSH #METOO

Op dit moment is er een ware heksenjacht aan de gang tegen blanke mannen, die eens vrouwen in de billen hebben geknepen, onheus hebben bejegend of misschien tegen hun wil seks hebben gehad. Daarentegen wordt door de #metoo club met geen woord gerept over moslimmannen die zich het recht van groepsverkrachting toe-eigenen en dat vervolgens ook regelmatig in de praktijk brengen.

Het misselijk makende linkse knuffelbeleid

moslimDe afgelopen dagen staan in het teken van de acceptatie van de Marokkaan. In de Telegraaf werden de afgelopen week vele artikelen aan de acceptatie van de Marokkaan gespendeerd en op NPO 3 heb je het programma “Ajouad: kaaskop of mocro?”.

Nadelige effecten zonnepanelen onderbelicht

ZonnenpaneelIn steden is het effect van zonnepanelen op grote oppervlakten zoals garagedaken, pergola’s of parkeerterreinen eerder nadelig voor het millieu dan voordelig, men krijgt namelijk een hitte eilandeffect.